top of page
Violin Class

ZA STARŠE

Iz različnih člankov in izkušenj povzela Doris Šegula, BA MA

Da je igranje, vadenje instrumenta doma koristno za otroka, se bolj ali manj zavedajo vsi starši. A kako otroka pripraviti do tega, da vzame svoj instrument v roke z veseljem in da izkoristi svoj sicer prosti čas za muziciranje?  Morda v nadaljevanju najdete kakšen koristen nasvet v zvezi s to temo.

  1. Vadenje mora postati redna aktivnost, ki prinese korist na dolgi rok. Npr. kot vsakodnevno čiščenje zob. Vzame nam nekaj minut, a te so koristne za prihodnost. Otroci se še ne zavedajo, kaj jih čaka v prihodnosti, znajo pa se navaditi na rutino. Imejte vsak dan ali določene dneve v tednu natančno določeno, kdaj je čas za vadenje. Npr. napisati v urnik na hladilnik. Ali pa nastaviti alarm. V zgodnjih fazah učenja, pri manjših otrocih to naj ne bo več kot 10-15min na dan. Lahko nastavite štoparico ali pa vržete kocko, kolikokrat se določena pesmica/vaja/lestvica ipd. ponovi. Otroci na ta način igranje instrumenta še bolj dojemajo kot igro. In zanje ni nič boljšega kot igranje. Navsezadnje vadenje ni nič drugega kakor igranje na instrument.

  2. Vadenje po počitku je bolj produktivno.

  3. Prostor kjer otrok vadi, naj bo čim bolj miren, brez motečih tehnoloških naprav in brez drugih  dejavnosti.

  4. Starši naj otroka spodbudijo k igranju na način, ki bo otroku dal občutek, da starša res zanima, kaj počne. Npr. z vprašanjem- »Kaj

       lepega/zanimivega/divjega/… pa igraš                       tokrat?« Če ima starš možnost igrati/peti                 zraven, toliko bolje. Otroci so veseli pristne             starševske pozornosti.

  5. Starši naj pristopijo k učitelju, če opazijo, da            učenec ne ve natančno, kaj naj bi vadil. Včasih        pomaga že, če starši na glas preberejo kaj piše        v glasbeni beležki (napotki učitelja). Prisotnost        starša pri pouku je koristna, sploh na začetku          in pri zelo majhnih otrocih.

  6. Otrok naj  bi se sam navadil na vadenje                    instrumenta do nekje 11-13 leta. 

  7. Spodbujajte tudi to, če hoče otrok igrati                    povsem nekaj drugega, kot mu je dal za                    nalogo učitelj.  Dober učitelj zna prepoznati            kreativnost in bo znal to vključiti tudi v svoje            delo.

  8. Poslušanje, poslušanje, poslušanje. Če bo            starš doma ali na poti v avtu ali na koncertu            poslušal dobro glasbo, bo v otroku nevede              razvijal občutljivost za glasbo. Starši imejte              posluh za raznoliko glasbo. Tudi klasična                  glasba premore nešteto melodij »ki gredo v            uho«. Klasična glasba ima moč, da otroka                pomiri. Popularna glasba na prvo žogo                    razvedri, a velikokrat že besedila, če se                      poglobite v njih, niso primerna za malega                otroka. 

 

Dandanes najdete na spletu glasbo za vse okuse. Naj bo vaš okus izbran in premišljen.

bottom of page